Explanimation laten maken
“Een ‘explanimation’ is de Engelse vertaling van een ‘uitleganimatie’. Deze videovorm leent zich uitstekend voor het laagdrempelig uitleggen van iets. In slecht één minuut kunnen de meest complexe verhalen worden verteld. Dus zeg maar vaarwel tegen uitgeschreven producthandleidingen en werkinstructies, en ontdek de onbeperkte mogelijkheden van een professionele explanimation!
– Jeroen (Videobouwer)

Doelgerichte explanimations
Uitleggen met een explanimation is nog nooit zo eenvoudig geweest. Toch laat je niet zo 123 een goede animatiefilm maken. Vóórdat onze animatoren beginnen met tekenen, wordt de doelstelling en de beoogde doelgroep duidelijk in kaart gebracht.
Vanuit deze basis schrijven onze marketingchefs een goed lopend animatiescript die door een professionele voice-over wordt ingesproken. Pas dan begint het creatieve visuele gedeelte aan de tekentafel, waarbij natuurlijk rekening gehouden wordt met de identiteit en de huisstijl van jouw organisatie.
Purekeys
Bij Purekeys verkopen wij makkelijk te desinfecteren toetsenborden en muizen voor onder meer de medische sector. U-nited Marketing heeft ons goed geholpen in het op een leuke en creatieve manier visualiseren van dat wat er in de animatie naar voren moet komen. Fijne samenwerking!

Inzet animatiefilm
Hoe zet je een animatiefilm in? Aangezien een explanimation zichzelf niet bekijkt, kan je maar beter een strak plan hebben. Een videovorm als deze leent zich bijvoorbeeld uitstekend als online advertentiemateriaal via verschillende social-mediakanalen. Of kan jij je doelgroep beter bereiken via de website, de digitale nieuwsbrief of het intranet? Het is maar net waar jouw doelgroep zich bevindt.
Onze marketingchefs zullen deze vragen voorafgaand aan het productieproces stellen, zodat de explanimation 100% gericht is op het platform waar jij je doelgroep probeert te bereiken.
Wat wil jij uitleggen met een explanimation?
“De keuze voor de juiste animatievariant kan het een lastige blijken. En zijn verschillende keuzes te maken op gebied van de boodschap, tekenstijl en de dimensie (2D/3D). Onze marketingchefs komen graag met je in contact om je de juiste vragen te stellen voor een explanimation die zichzelf terugverdiend.”
– Luc (Videomarketeer)