Animatie laten maken
Oneindig veel smaken in unieke stijl
Een vraag stellen? Stel ‘m gerust!
Gratis advies+10 jaar ervaring
Onze videochefs voelen zich als een vis in het water in de wereld van animatie laten maken. Met ruim 10 jaar ervaring kennen zij alle valkuilen en kansen die animatie met zich meebrengt.
Maatwerk animatie
Een animatie laten maken is maatwerk. Simpelweg omdat het te vertellen verhaal altijd uniek is en qua uitstraling 100% moet aansluiten bij de identiteit van de organisatie.
Animaties op basis van data
Ondanks dat de ene animatiefilm de andere niet is, weten wij op basis van videodata goed binnen welke kaders we moeten werken. Denk bijvoorbeeld aan de ideale lengte van een animatiefilm per platform.
Greep uit onze animatiefilms
Uitleganimatie – LeaseSwap
Animatie video – Purekeys Medical Keyboards
Animatie laten maken
“Een animatievideo laten maken doe je stap voor stap volgens een gestructureerde werkwijze. Bij U-nited Marketing begeleid ik de video- en animatieprojecten. Elke dag zet ik alles op alles om elke videoproductie vlekkeloos te laten verlopen. Ik ben benieuwd naar het verhaal dat jij met een animatiefilm wilt vertellen.”
– Luc (Videomarketeer)
Gratis video adviesLeaseSwap
“Wij zijn heel erg blij met onze animatiefilm voor LeaseSwap. Hij is uniek, onderscheidend en brengt bovendien het verhaal dat wij met LeaseSwap willen uitdragen perfect over!”
Meer klanten
Met een animatie trek je de aandacht en houd je deze stevig vast. Door de hoge aaibaarheid van een animatiefilm vergroot je de kans op een conversie, zoals het aantrekken van klanten.
Extra opvallen
Speel jezelf in de kijker met een animatiefilm die spreekt tot de verbeelding. Naast een betere Google indexeerwaarde, blijven bezoekers gemiddeld langer op een website met videocontent.
Geen miscommunicatie
Stuur de kijker gericht naar de gewenste actie. Jouw product of dienst wordt glashelder verpakt tot een uniek stukje videocontent dat 100% aansluit bij de identiteit van jouw bedrijf.
Een animatie laten maken bij U-nited Marketing is maatwerk. Gemiddeld hebben wij daarom 4 tot 6 weken de tijd nodig om de animatiefilm te maken. Dat is inclusief het schrijven van het script, schetsen van het storyboard en het animeren zelf. Lees alle stappen van onze werkwijze.
De productie van een maatwerk animatiefilm bevat in de basis een aantal essentiële stappen. Eerst kijken we naar het doel, de doelgroep en de gewenste call to action. Vanuit die gedachten wordt een voice-overscript geschreven, die de basis vormt voor het getekende storyboard en de daaruit vloeiende animatiewerk.
Een animatie is een fantastische videovorm om in korte tijd iets haarfijn uit te leggen. Dit is in alle branches van toepassing. Zo kun je bijvoorbeeld als productiebedrijf een animatie laten maken om een technisch verhaal laagdrempelig aan de man te brengen. Maar net zo goed een communicatiebureau om hun werkwijze aan hun klanten te visualiseren.
De keuze is reuze en elke animatiestijl kent zijn charme en kracht. Een 2D animatie wordt veelal geprezen vanwege de aaibaarheid, duidelijkheid en investeringsprijs. Bij 3D animatie ga je letterlijk meer de diepte in en kan je op detailniveau zaken verduidelijken. Wist je trouwens dat je ook een 2,5D animatie kan laten maken? Dit is een 2D animatietechniek waarbij een 3D-look wordt aangebracht.
Aan maatwerk zit geen standaard prijskaartje. Daarom gaan wij altijd het gesprek aan om op basis van jouw wensen en budget een plan van aanpak te maken. De belangrijkste factoren die de prijs van een animatie laten maken bepalen zijn de lengte, animatiestijl en de taal. Daarom kan het zijn dat de ene productie € 3.000,- kost en de ander bijvoorbeeld € 10.000,-.
Aan de tekentafel steken wij de koppen al bijeen. Niet alleen voor het inhoudelijke verhaal en de stijl van de animatie die je wilt laten maken, maar juist ook om het samen over de verspreiding te hebben. Je wilt immers dat je investering in video dubbel en dwars wordt terugverdiend. In deze gesprekken brainstormen wij over waar de doelgroep zich bevindt en hoe we deze zo goed mogelijk kunnen bereiken met een animatieboodschap. Denk hierbij aan kanalen zoals de website, YouTube, LinkedIn, Instagram, enzovoort.