fbpx

Bedrijfsfilm laten maken

Vergroot het vertrouwen bij jouw doelgroep

Aan de slag met bedrijfsfilm
Smaakvolle

Bedrijfsfilm laten maken

Een bedrijfsfilm laten maken is waardevoller dan je denkt. Mensen zeggen wel eens: een beeld zegt meer dan 1.000 woorden. Bereken vervolgens eens door wat de impact is van een bedrijfsvideo, bestaande uit een opeenvolging van bewegende beelden. Je hoeft geen rekenwonder te zijn om te concluderen dat met een bedrijfsvideo de kansen voor het oprapen liggen. Tenminste, alleen als je het strategisch aanpakt. In dit artikel gaan we in op wat een bedrijfsfilm is, wat de voor- en nadelen zijn, welke toepassingen mogelijk zijn en waarom dit relevant voor jou is.

bedrijfsfilm-laten-maken-u-nited-marketing-2

Wat is een bedrijfsfilm

Een ‘bedrijfsfilm’ is de algemene term voor een gefilmde videoproductie voor je bedrijf. Organisaties laten vaak een bedrijfsfilm maken om hun producten of diensten onder de aandacht te brengen bij hun publiek. Dit kan verschillende doelstellingen hebben. Zo is een bedrijfsvideo een populair middel voor het vergroten van het vertrouwen bij de klant. Ontzettend waardevol, want een toenemend klantvertrouwen gaat vaak gepaard met de stijging van de omzet en winst van een bedrijf.

Voor- en nadelen bedrijfsfilm laten maken

Voordelen

+ Met een bedrijfsfilm trek je de aandacht en houd je deze stevig vast. Door deze visuele verdiepingsslag wordt de kans op conversie aanzienlijk vergroot.

+ Een relevante bedrijfsfilm op je webpagina is super waardevol voor de indexeerwaarde en daarmee vindbaarheid van je website in de Google zoekresultaten.

+ De inzet van een bedrijfsvideo schetst een realistisch beeld van jouw bedrijf, product en/of dienstverlening. Dit stukje verwachtingsmanagement is uiterst belangrijk om verwachtingen na te komen of nog beter: te overtreffen!

+ Met een strakke planning is het mogelijk om op één draaidag genoeg videocontent te schieten voor meerdere video’s.

Nadelen

Een bedrijfsfilm laten maken is een relatief kostbare videovorm. Naast de cameracrew bestaande uit onder andere een cameraman, regisseur en assistent moet je qua investering ook rekening houden met de waslijst aan apparatuur (camera, licht en geluid) die wordt meegebracht.

– Een goede voorbereiding en strakke planning is cruciaal om de kosten zo laag mogelijk te houden.

Bedrijfsvideo’s zijn er in vele soorten en maten. Een verkeerde keuze voor het uitdragen van een bepaalde boodschap is snel gemaakt.

Toepassingen van een corporate video

Wat wil je bereiken met een bedrijfsfilm laten maken? Soms ligt het voor de hand. Soms is het gecompliceerd. Vaak is het idee om veel, veel te veel, informatie te proppen in één videoboodschap. Dit maakt de video onnodig lang en nauwelijks relevant voor de kijker. Zonde, want tegenwoordig is de aandachtspanne dusdanig klein dat een video niet wordt uitgekeken of nog erger: niet wordt aangeklikt omdat de aangegeven lengte afschrikt. Kies daarom voor één duidelijke boodschap per video en verpak dit in kort en krachtige video. Is je doelgroep reeds met je bedrijf of product bekend en wil je een verdiepingsslag maken, dan kan een video gerust wat langer duren. Giet de boodschap van de bedrijfsvideo in elk geval in de vorm die past bij de inhoud van de film:

Klassieke bedrijfsfilm icon

Klassieke bedrijfsfilm

Uitstekend videovorm om je bedrijf, product of dienst te introduceren. Door je unique selling points te visualiseren, vergroot je de gunfactor en het vertrouwen van je doelgroep.

Employer branding icon

Employer branding

Zoek je versterking voor je bedrijf in de vorm van nieuw of extra personeel? Laat dan een algemene employer branding video of specifieke vacaturefilms maken.

Bedrijfsanimatie icon

Bedrijfsanimatie

Een digitaal getekende bedrijfsanimatie leent zich uitstekend voor het eenvoudig uitleggen van een ingewikkelde product- of dienstverlening. Dit kan zowel in 2D als in 3D.

Video-testimonial icon

Video-testimonial

Krachtig middel om het nét dat laatste zetje te geven aan een klant voor het overgaan op conversie door reeds tevreden klanten het podium te bieden voor het delen van hun ervaring op film.

bedrijfsfilm-laten-maken-u-nited-marketing-content

Welk type bedrijfsfilm kies jij?

Uiteraard zijn er veel meer soorten bedrijfsfilms. De naam die je het geeft is niet zo relevant. Het gaat om de inhoud, de opbouw en de call to action van het verhaal. Daarvoor ben je bij ons aan het juiste adres. Ook wat betreft de verspreiding van de bedrijfsfilm op bijvoorbeeld de website, social mediakanalen en betaalde Google AdWords campagnes.

Recensie

U-nited Detachering

“Als arbeidsbemiddelaar is het zaak duidelijk en transparant te zijn naar je sollicitanten. Samen met U-nited Marketing hebben we daarom een bedrijfsfilm laten maken waarin we in 59 seconden helder uitleggen hoe ons sollicitatieproces in elkaar steekt. De reacties op de film zijn super, zowel van nieuwe sollicitanten als ons huidige publiek op onze social mediakanalen.”

Ook een bedrijfsfilm laten maken?

Start vandaag nog jouw filmavontuur en maak met ons een bedrijfsfilm op maat. Als ervaren videomarketeers kennen wij als geen ander de mogelijke recepten voor een succesvolle videomarketingstrategie. Samen bespreken we de wensen en geven hier concreet vorm aan. Alles met het oog om de boodschap goed op smaak te krijgen. Laat weten met welke gedachten of ideeën jij rondloopt. Reserveer een tafel voor een verhelderend gesprek door ons contactformulier in te vullen of geef ons een belletje. Wij nemen onze kruidmolen voor je mee. Samen brengen wij jouw boodschap op smaak!

© 2020 U-nited Academy - Alle rechten voorbehouden
KvK 67284787 - BTW NL856912554B01 - Hygiënevoorschriften - Privacy & Cookies - Sitemap