fbpx

Case: U-nited Detachering

Explanimation

Animatie laten maken?

CASE: U-nited Detachering

In deze case trappen we af met het eindresultaat van het animatietraject met U-nited Detachering. Daarna nemen wij je stapsgewijs mee in het proces, vertellen we over de gebruikte ingrediënten en presenteren we de behaalde resultaten van de explanimation. Veel kijk- en leesplezier.

case-u-nited-detachering-u-nited-marketing-2

Opdrachtgever

Ben jij toe aan een nieuwe werkuitdaging in de wereld van zakelijke verzekeringen? Waarschijnlijk niet. Voor U-nited Detachering is dit echter dé hamvraag. Zij zijn namelijk gespecialiseerd in het detacheren van verzekeringsprofessionals bij grote banken en verzekeraars. De zaken lopen op rolletjes, maar kunnen altijd worden geoptimaliseerd. Toen kwam U-nited Marketing om de hoek kijken.

case-u-nited-detachering-u-nited-marketing-3

Doelstellingen

U-nited Detachering heeft de wens om hun sollicitatieproces kort en bondig uit te leggen. Niet alleen om potentiële kandidaten goed te informeren over wat hen te wachten staat, maar ook om de drempel om daadwerkelijk te solliciteren zo laag mogelijk te maken. Verder dient de animatie de identiteit van U-nited Detachering te ademen, zodat deze naadloos past binnen de huidige huisstijldragers.

case-u-nited-detachering-u-nited-marketing-4

Doelgroep

Leuk, een animatiefilm over een sollicitatieproces, maar welke mensen gaan deze video precies bekijken? De film wordt weergegeven onder elke websitevacature. Dat betekent dat de bezoeker reeds op onze website heeft genavigeerd zodra de animatie over het sollicitatieproces op het scherm verschijnt. De inhoud van de animatiefilm is daarom puur gericht op het uitleggen van het sollicitatieproces. Randzaken zoals wie U-nited Detachering is en wat hen uniek maakt zijn daarom achterwege gelaten. Op deze manier vergroot je de relevantie voor de kijker en daarmee het succes van de film.

Ingredienten

Snel tot de kern komen. Appeltje-eitje, zou je denken. Toch blijft het puzzelen om de juiste woorden te kiezen en hier beeldversterkend op in te haken met animatie. Met maximaal 120 woorden aan voice-overscript zit je al snel op een video van 59 seconden, een videolengte die voor ons heilig is. Niet alleen voor ons, ook voor de kijker van de film. Een film onder de minuut (0:59) is namelijk gevoelsmatig een stuk korter dan een film boven de minuut (1:07). Het grote voordeel hiervan is dat een film eerder wordt aangeklikt en vaker tot het einde wordt uitgekeken. Enkel benoemen wat relevant is voor de kijker betekent voor deze animatie dat antwoord moet worden gegeven op de volgende kijkersvragen:

1. Via welke stappen verloopt het sollicitatieproces?
2. Waar kan je solliciteren?

Een animatiefilm zonder heldere call to action is doodzonde. Het is alsof je bij een IKEA-bezoek na bloed, zweet en tranen de goedgevulde IKEA-kar wilt afrekenen, maar nergens de kassa kan vinden. Help de kijker een handje en presenteer een logische vervolgactie na het uitkijken van de film. In het geval van het sollicitatieproces is gekozen om de kijker op te roepen direct te solliciteren via de website.

case-u-nited-detachering-u-nited-marketing-5

Resultaat

De animatiefilm van U-nited Detachering heeft inmiddels een mooie plek op u-niteddetachering.nl. Ook op de social mediakanalen wordt de animatie volop ingezet op onder andere YouTube en LinkedIn. De reacties zijn lovend:

“Heldere animatiefilm!”

“Leuk stijl, past precies bij jullie”

“Doen jullie ook traineeships bij banken en verzekeraars?”

Recensie

U-nited Detachering

“Als arbeidsbemiddelaar is het zaak duidelijk en transparant te zijn naar je sollicitanten. Samen met U-nited Marketing hebben we daarom een animatiefilm laten maken waarin we in 59 seconden helder uitleggen hoe ons sollicitatieproces in elkaar steekt. De reacties op de film zijn super, zowel van nieuwe sollicitanten als ons huidige publiek op onze social mediakanalen.”

Ook aan de slag met animatie?

Ben jij overtuigd om net zoals U-nited Detachering een animatie te laten maken? De marketingchefs van U-nited Marketing helpen je graag aan een vliegende start. Samen ontdekken we een unieke manier om jouw boodschap op smaak te brengen in een doelgerichte animatiefilm. De ingrediënten voor onze samenwerking zijn simpel: jij het vraagstuk, wij het antwoord. Laat weten met welke gedachten of ideeën jij rondloopt. Reserveer een tafel voor een goed gesprek door ons contactformulier in te vullen of geef ons een belletje. Wij nemen onze kruidmolen voor je mee. Samen brengen wij jouw boodschap op smaak!

© 2020 U-nited Academy - Alle rechten voorbehouden
KvK 67284787 - BTW NL856912554B01 - Hygiënevoorschriften - Privacy & Cookies - Sitemap