Werkwijze animatiefilm

In zes heldere stappen

Vragen over werkwijze?
U-nited Marketing

Werkwijze animatiefilm

“Welk parcours doorloop je om tot een maatwerk animatiefilm te komen? Wij leggen het uit in zes overzichtelijke stappen. Zo weet je precies waar je aan toe bent. Handig, want dan kunnen we goed plannen en efficiënt met elkaars tijd omgaan. Houd rekening met circa één maand doorlooptijd.”

– Luc (Videomarketeer)

Kennismaken icon

Elke samenwerking start met een kennismaking. Vanuit U-nited Marketing krijg je een projectbegeleider die je bij de hand neemt gedurende de gehele samenwerking. Deze persoon is jouw aanspreekpunt en kun je bereiken voor vragen, opmerkingen en complimenten.

Verzamelen icon

Het maken van een maatwerk animatiefilm gaat altijd in nauwe samenwerking met jou als opdrachtgever. Voordat wij starten met het animeren van een animatiefilm is het zaak dat wij de volgende input ontvangen:

Huisstijlhandboek:
Overzicht van logo’s, lettertypes en kleurgebruik. Dit gebruiken wij om de grafische stijl van de animatie aan te laten sluiten bij de huisstijl van je bedrijf.

Inhoud:
Wat is de doelstelling en de boodschap van de animatiefilm? Voor wie is de film bedoeld en tot welke actie willen wij deze doelgroep aanzetten? Deze informatie gebruiken we voor het schrijven van het voice-overscript van de animatiefilm.

Schrijven icon

De rode draad van elke animatiefilm is het geschreven script. Wij maken o.b.v. de aangeleverde input een helder script dat zich speciaal leent voor animatiefilm. Zodra het script door alle betrokkenen 100% is goedgekeurd, wordt het script ingesproken door een professionele stemacteur of -actrice. Wij sturen een aantal geschikte opties om uit te kiezen.

Stijlbepalen icon

Met de tekstuele inhoud en visuele huisstijl op zak gaat onze animator aan de slag met de uitwerking van het storyboard. Van elke scene uit de animatie wordt met de digitale pen een schets gemaakt ter afstemming.

Is het storyboard naar wens? Dan brengen we de belangrijkste scenes tot leven in de huisstijl van de opdrachtgever in zogenaamde stijlframes. Deze stijlframes kan je zien als stilstaande fragmenten in kleur die ter afstemming zijn van onze ideeën met jouw verwachtingen. Wij zetten hoog in en gaan voor het overtreffen van alle verwachtingen!

Animeren icon

Bij groen licht op de stijltest, werkt onze animator het volledige verhaal uit tot een conceptversie van de animatiefilm. Pas in deze stap brengen we beweging aan in de verschillende scenes. Het resultaat presenteren wij online of via een fysieke afspraak als een échte filmpremière. Samen met alle betrokkenen bespreken we gemaakte keuzes en verzamelen we klus- en pluspunten.

Afronden icon

Onze animator animeert op basis van één lijst met aandachtspunten een tweede versie. Zodra wij het gevoel hebben alles naar wens te hebben doorgevoerd, delen wij het eindresultaat met jullie. De animatiefilm is klaar om te delen met de wereld!

Recensie Marco Schippers

Ladders en Rolsteigers

“Doen wat je zegt en zeggen wat je doet”, dat is wat ik het belangrijkste vind in marketingpartners. Het team van U-nited Marketing is zeer transparant over hun werkwijze en ze komen ook altijd hun beloftes na. Wel zo prettig. Zo kan ik me focussen op andere zaken.

Scoren met je animatiefilm

Wil je hulp bij de verspreiden van je animatiefilm? Neem contact op met onze marketingchefs. Zij weten als geen ander hoe je video op een aantrekkelijke manier onder de aandacht brengt bij de beoogde doelgroep.

© 2024 U-nited Marketing - Alle rechten voorbehouden
KvK 67284787 - BTW NL856912554B01 - Hygiënevoorschriften - Privacy & Cookies - Sitemap